Forum Logo  

Anasayfa Forum Duyuruları Yönetim İletişim
 -
Geri Git   ForumAdasi.Com > Yaşam ve Eğlence > ForumAdası Cafe

ForumAdası Cafe ForumAdası cafe bölümüdür. Sorular sorabilir, karşılıklı kategorize edilmemiş konularda bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.


İyilikleri SEVAP ve CENNET İçin mi Yapıyorsunuz ??!!

ForumAdası cafe bölümüdür. Sorular sorabilir, karşılıklı kategorize edilmemiş konularda bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.


Kullanıcı Etiket Listesi

Like Tree6Beğeniler

 
 
LinkBack Seçenekler Görüntüleme stilleri
Prev Önceki mesaj   Sonraki mesaj Next
Alt , 09:05   #2
Çevrimdışı
Zeze
Zeze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcıların profil bilgileri ziyaretçilere gizlidir.
Standart Yanıt: İyilikleri SEVAP ve CENNET İçin mi Yapıyorsunuz ??!!

Bu düşünce hayatımızda var olsa bile sanmıyorum ya.
Öyle bir Atasözü de var, iyilik yap denize at, balık bilmezse halık bilir diye.

Eskilerimiz cennete gitme düşüncesiyle değil gerçekten iyi insanlardı.
Günümüzde insanlar ise evet menfaatçi, şu an hatta bu potansiyeldeler.
Cennet cehennem korkusundan belki iyi olmaya çalışanlarda vardır ama bir yerde illa ki patlak veriyor.

Ama ne kadar içlerinde o korku olsa da, kötülük yapan yine dayanamıyor yapıyor.
İyi niyetli olan insanların da vicdanı el vermiyor.

Çocuklara tecavüz eden, kadınları öldürenler, sonra diyorlar ki şeytana uydum. Misal bu insanlar tevbe dahi etse affedilmeyecekler, yerleri cehennem
Başkasının kul hakkına girmeyen büyük günahlara girmeyenler affedilecek sadece.
Adam hırsızlık yapmış, tevbe etmişse, helalliğini de almışsa affedilir.

Ama kimsenin iyiliği veya kötülüğü sevap ve günah için yapıp yapmadığını düşünmüyorum.
Çünkü iyi olan iyiliğe engel olamaz, kötülük yapanda kötülüğe.

Kimi insan zaten günah ve sevaptan ziyade elalem ne der diye düşünüyor.
Hayatımızda Sevap ve Günahtan daha büyük bir yer kaplamakta elalem ne der.
İnsanlar elalem ne der diye frenliyor aslında kendini daha çok emin olun.

* * *

Bakış açımızı değiştirmemiz gerekiyor.
Allah'ın neden yasaklar getirdiğini idrak etmemiz gerekiyor öncelikle.
Allah'ın yasaklarına baktığımda, hepsi bizlerin iyiliği için.

Misal alkolü örnek vericem. Ben alkolün öncelikle neden haram olduğuna bakarım. Aile birliğini dağıtıyor mu? İnsanları canavara dönüştürüyor mu? Yuvaları yıkıyor mu? Arkadaş ortamında bir kaç bardaktan fazla içmicem diyip sonra aşırıya kaçanlar, ya birinin koynunda çıkıyor yada otel odasında ölü bulunuyor. İşin içine uyuşturucu da girdi mi tamam.
Ne oldu adamın veya kadının aile hayatı bitti. Daha ne olsun?
Dünyada her şey düzen içinde ve insanlar haram şeyleri yaptıkça bu düzen bozuldu.

Bu açıdan bakarım her şeye. Zaten bunun bilincinde olmayan da, bugün başkasının etkisiyle veya günah diye yapmaz ama bu bilinçte olmadığı sürece günah işlemekten kendini alıkoyamaz çünkü o bilinçte değil.

Bir de bize her şeyden önce empati şart.
Kendimiz için istediğimiz şeyi başkaları içinde istemeyi,
Kendimiz için istemediğimiz bir şeyi de başkaları içinde istememeyi öğrenmedikçe;
İstediğimiz kadar böyle konuları tartışalım bir yere varamayız.

Haram şeylere meylettikçe, haram haramı çekiyor.
Bir bardak ne olacak diyip alkol bağımlısı olanları, bir kere uyuşturucu almaktan ne olacak diyen arkadaşa uyup uyuşturucu bağımlılığından ölenleri, insanlar bir araştırsa zaten uzak durur böyle şeylerden.
Yine ancak o haram bataklığından Allah'a el açarak kurtulunabiliyor. Çünkü kalp Allah'ın evi. Kalbi Allah'a yöneltmedikçe arınamazsınız.
Böyle kötü şeylerden kurtulan Allah'a yönelen bir sürü insan var. Allah sonsuz merhamet sahibi, başkasının kul hakkına girmediğiniz sürece elinizi açtığınız an emin olun feraha kavuşursunuz.

Başkaları sevap ve cennet için iyilik yapıyorsa ama kalbi karaysa, Allah onu görmüyor mu sanıyorsunuz?
Bu şey gibi, insanlara inanıyor görünüp dilde inanıyorum diyen ama kalpten inanmayanlar gibi.
Bir insan vicdanıyla hareket ederek yapıyorsa zaten o an cenneti düşünerek yapmaz.

Bilinçli olan insan neyin neden yasak ve günah olduğunun bilinciyle zaten yapmaz. Bazı insanlar öyleyse menfaatçiyse, o o insanların suçu Allah'ın değil.
Bozulan malesef insanlık... Kalplerimize egoyu soktuğumuz gün biz kaybetmeye başladık insanlığımızı.
rainbow6 bunu beğendi.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
  Alıntı
 

İçeriği Sosyalleştir

Etiketler
cennet, sevap, yapıyorsunuz, İçin, İyikleri, İyilikleri


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 

Gönderme Kuralları
Konu açma yetkiniz yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti ekleme yetkiniz yok
Mesaj düzenleme yetkiniz yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Saat: 04:25.

Forum Bilgileri
Hukuki Aydınlatma Metni
ForumAdası, tüm hakları saklıdır. ForumAdası®©2022-2026

Kurucu: Jön TüRk
Geliştiriciler: Regex & Cry
Tasarımcı: Mango

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

Altyapı bilgilerini okuduğunuz vBulletin yazılımı ForumAdası üzerinde lisanslı kullanılmaktadır.
ForumAdası; internet ortamında kullanıcıların içerik üretmelerine, bu içeriklerin de önceden onaya tabi tutulmaksızın yayımlanabilmesine olanak sağlayan bir forum sitesidir. Forum siteleri, tıpkı sosyal medya ve interaktif sözlükler gibi 5651 sayılı kanunun 2. maddesinin 1. fıkrasının "m" bendine göre Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermekte olan, hizmet ve içerikleri barındıran sistemleri sağlayan veya işleten platformdur.
5651 sayılı kanunun 5. maddesine göre yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Başka bir deyişle ForumAdası üzerinden yapılan yazılı, görsel ya da işitsel paylaşımlardan doğabilecek yasal sorumluluk, mezkur içeriği paylaşan ForumAdası üyesi gerçek kişilere aittir. İlgili kanunun anılan maddesinin 2. fıkrasında da çok açık bir biçimde öngörüldüğü üzere; yer sağlayıcı, yer sağladığı hukuka aykırı içerikten, ceza sorumluluğu ile ilgili hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu Kanunun 8 inci ve 9 uncu maddelerine göre haberdar edilmesi halinde ve teknik olarak imkân bulunduğu ölçüde hukuka aykırı içeriği yayından kaldırmakla yükümlüdür.
Açıklanan hukuki dayanaklar temelinde, hak ihlâli iddiasında bulunan hak sahipleri İLETİŞİM linkinden yer sağlayıcı ForumAdası yöneticilerine ihtarda bulunarak bahse konu hususu tebliğ etmeleri halinde incelemeler yapılıp, en geç 2 gün içerisinde gerekli işlemler tesis edilecektir.

5101 sayılı yasayla degişik 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince ForumAdası üzerinde telif hakkı bulunan MP3, video vb. eserlerin paylaşımı T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hak sahipliği verilmiş olan MÜ-YAP tarafindan yasaklanmış olup, yasal işlem olması halinde, paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kurum ile paylaşılacaktır.