![]() |
Anasayfa | Forum Duyuruları | Yönetim | İletişim |
- |
|
Kişisel Gelişim Kişisel gelişim makaleleri, başarılı kişilerin yaşamlarından enstanteneler ve motive edici paylaşımlar bu bölümde. |
|
LinkBack | Seçenekler | Görüntüleme stilleri |
![]() |
#1 |
![]() ![]() |
![]() Dönüşümlü Çalışma: Konuları Karıştırın Başarınızı Arttırın! ![]() Dönüşümlü çalışma, birçok konuyu birbirine karıştırarak öğrenme sürecidir. Bunun işe yarama sebebi farklı bilgiler arasında daha güçlü bağlantılar ve köprüler kurmanızı sağlamasıdır. Peki ama nasıl yapılır? Normalde bir çoğumuzun çalışma alışkanlığı birbirine benzer. Öğrenilmesi gereken bir konuyu tek bir oturuşta pratik yaparak kafamıza yerleştirmeye çalışırız. Araştırmacılar bu tür çalışma tekniğine blok çalışma derler. Bloklar halinde öğrenme bir sonraki konuya geçmeden önce tamamen öğrenmeyi ve pratik yapmayı içerir. Ancak ne yazık ki blok çalışmanın bir sonucu öğrenilen bilginin çabucak unutulmasıdır. Ayrıca girdiğiniz sınavlarda süreç bu biçimde işlemez. Bir soru türünden bir başka soru türüne geçmeniz gerekir. Oysa ki iki veya daha fazla konuyu ve beceriyi dönü*şümlü çalışma daha güçlü bir alternatiftir. Blok Çalışma Ve Dönüşümlü Çalışma Farkı Nedir? Sınavda çıkacak A, B ve C olmak üzere üç konuya çalışmanız gerektiğini hayal edin. Çalışmanız buna benzer bir biçimde olacaktır: AAAABBBBCCCC. Bu, blok çalışma modelidir. Verili bir zamanda bir konuya odaklanır, bu konuyu çalışmayı bitirdikten sonra da bir başka konuya geçersiniz. Dönüşümlü çalışma modeli de ABCABCABCABC biçiminde olacaktır. ![]() Blok çalışma üretken bir strateji gibi hissettirir. Bu nedenle ders kitaplarında, öğretmenin verdiği ödevlerde karşımıza sıklıkla çıkar. Blok çalışma bilginin kararlı bir şekilde ve arka arkaya tekrar edilmesidir. Sınavlardan önce sabaha kadar çalışma yaptığımız zamanlarda bu tekniği kullanırız. Blok çalışma sizin ertesi günkü ara sınavdan geçmenizi sağlayacaktır. Ancak final için çalışmaya başladığınız zaman materyalin büyük kısmını unutmuş olacaksınız. Matematik eğitiminde ders kitabı bloktur. Sonucunda her bölüm belirli bir problem türüne ayrılmıştır. Örneğin kürenin hacmini hesaplamak gibi belirli türde bir problem öğrenilir. Bu sınıfta çalışılır. Ardından ödev olarak verilen 20 benzer soruyu çözerek bir sonraki konu olan koninin hacmini hesaplamaya geçersiniz. Bu biçimde de matematik öğrenmeye devam edersiniz. Ama gerçek hayat genelde bu biçimde işlemez. Problemler ve fırsatlar sırası olmadan tahmin edilemez biçimde karşımıza çıkarlar. Sınavda karşınıza çıkan problemler karışıktır. Problemi çözebilmek için de öncelikle problemin ne ile ilgili olduğunu anlamanız gerekecektir. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. “ Kimseyle hiçbir konuda yarış halinde değilim. Kimseden akıllı, kimseden güzel, kimseden iyi olma gibi bir iddiam yok. Kimse için 'EN' değilim, 'DAHA' değilim. Bu devasa iddiasızlığın bana verdiği özgürlüğün hastasıyım. ” To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
İçeriği Sosyalleştir |
Etiketler |
arttırın, başarınızı, Çalışma, dönüşümlü, karıştırın, konuları |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk) | |
|
|
|
|
ForumAdası, tüm hakları saklıdır. Kurucu: Jön TüRk Forum Sorumlusu: Zeze Geliştiriciler: Regex & Cry Tasarımcı: Mango
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Altyapı bilgilerini okuduğunuz vBulletin yazılımı ForumAdası üzerinde lisanslı bir şekilde kullanılmaktadır. |
ForumAdası; internet ortamında kullanıcıların içerik üretmelerine, bu içeriklerin de önceden onaya tabi tutulmaksızın yayımlanabilmesine olanak sağlayan bir forum sitesidir. Forum siteleri, tıpkı sosyal medya ve interaktif sözlükler gibi 5651 sayılı kanunun 2. maddesinin 1. fıkrasının "m" bendine göre Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermekte olan, hizmet ve içerikleri barındıran sistemleri sağlayan veya işleten platformdur. 5651 sayılı kanunun 5. maddesine göre yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Başka bir deyişle ForumAdası üzerinden yapılan yazılı, görsel ya da işitsel paylaşımlardan doğabilecek yasal sorumluluk, mezkur içeriği paylaşan ForumAdası üyesi gerçek kişilere aittir. İlgili kanunun anılan maddesinin 2. fıkrasında da çok açık bir biçimde öngörüldüğü üzere; yer sağlayıcı, yer sağladığı hukuka aykırı içerikten, ceza sorumluluğu ile ilgili hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu Kanunun 8 inci ve 9 uncu maddelerine göre haberdar edilmesi halinde ve teknik olarak imkân bulunduğu ölçüde hukuka aykırı içeriği yayından kaldırmakla yükümlüdür. Açıklanan hukuki dayanaklar temelinde, hak ihlâli iddiasında bulunan hak sahipleri İLETİŞİM linkinden yer sağlayıcı ForumAdası yöneticilerine ihtarda bulunarak bahse konu hususu tebliğ etmeleri halinde incelemeler yapılıp, en geç 2 gün içerisinde gerekli işlemler tesis edilecektir. 5101 sayılı yasayla degişik 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince ForumAdası üzerinde telif hakkı bulunan MP3, video vb. eserlerin paylaşımı T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hak sahipliği verilmiş olan MÜ-YAP tarafindan yasaklanmış olup, yasal işlem olması halinde, paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kurum ile paylaşılacaktır. |