
Müzik, insanın var olmasından itibaren yaşamının her evresinde yer aldığı için çeşitli işlevlere sahiptir. Bu işlevlerin başında duyguların aktarılması gelir.
Müzik aynı zamanda matematiksel bir mantık, disiplin, zamanı kullanma, susma ve diyalog kurma sanatıdır. Müzik duygusal bir deşarj yolu olduğu gibi insan yaşamına, topluma diğer sanatlar gibi sıkıca bağlıdır. Müzik yoluyla günlük hayatın zorlukları aşılırken bir yandan da birlikte yaşamanın kuralları öğrenilir.
Birey doğduğu çevrede müzikle etkileşim içinde olup yine müzikle ilgili olarak birtakım davranışlar kazanır. Dinlenme, oynama, söyleme, çalma, yaratma, beğenme, beğenmeme bu davranışlardan sayılabilir. Bu davranışlar kazanıldıkça birey müzikle daha etkili, bilinçli ve bilgili bir etkileşim içine girer. Bunlara bağlı olarak uyuma, öğrenme, oynama, yürüme, dinlenme, eğlenme, çalışma ve kendini aşmayı müzikle yaparak daha kapsamlı ve çok yönlü davranışlar geliştirir.
Prof. Dr. Uçan (1996); müziğin insanın bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve eğitimsel yaşamında çeşitli görevler üstlenip bu alanlarla ilgili işlevselliğe sahip olduğunu belirtir.