
Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istendik değişim meydana getirme sürecidir. Bu süreçten geçen insanın daha dengeli, verimli ve başarılı olması beklenir. Müzik de özü itibarı ile eğitsel bir nitelik taşır.
Müziğin eğitimsel etkileri ve işlevleri şu şekilde sıralanabilir:
• Eğitim boyutu olma: Müziğin eğitsel amaçlara hizmet etmesi onu eğitimin bir boyutu hâline getirmiştir. Bu yüzden müzik, eğitimin en kapsamlı ögelerinden biridir.
• Eğitim aracı olma: Eğitimde, öğretimde müziğin gücünden yararlanmak, dersler işlenirken kişiler arasında müzikle bağlantı kurmak ve sonuca ulaşmak için müziği kullanma ilkesine dayanır.
• Eğitim yönetimi olma: Eğitim-öğretimde dersi işlemek için seçilen ve izlenen müziksel yol olarak kendini belli eder. Eğitimsel gereçleri bulmak, yorumlamak ve açıklamak için uyulan müziksel düşünme yolu da müziğin eğitim yönetimi olma işlevi kapsamına alınabilir.
